duminică, 1 decembrie 2013

La Mulți Ani, România!


La mulți ani, România!
La mulți ani, români!





Cu ocazia Zilei Naționale a României am rugat-o pe mama să surprindă frumusețea țării noastre într-o poezie.

România, țara mea 
Autor: Duma Lidia

      România-i țara mea
      Și-i cea mai frumoasă,
      După cântec o cunoști
      Și după-a ei rasă.

      Portul e un strai țesut
      Din vremuri străbune,
      Imnul e de deșteptare:
      Trezește-te, române!

      E bogată-n râuri limpezi
      Și-n păduri de brad,
      Toți dușmanii la picioare
      Ca în rugă-i cad.

      La noi florile au viață
      Țesută-n petale,
      Cresc precum niște minuni
      Pe munte și vale.

      Ceru-i este mai albastru
      Și mult mai senin,
      Soarele mai luminos,
      De căldură plin.

      Înălțăm un singur steag,
      Dar din trei culori,
      Printre toate celelalte
      El face furori.

      Roșu i l-am dat din maci,
      Galben din lanul de grâu,
      Iar albastru de la cer
      Sau din apa unui râu.

      Țara mea e România,
      Eu în ea rămân!
      Are doar un singur nume
      Și doar un stăpân.

      Nu din cei ce-s trecători,
      Nici tu și nici eu,
      Ci stăpânitorul ei 
      Este Dumnezeu.

      Sus în cer, jos pe pământ,
      Când obștea-și unește
      Dumnezeu ne amintește
      Ce mult ne iubește!






xo xo xo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu