sâmbătă, 14 februarie 2015

Moment dulce pentru Sfântul Valentin ❤ - Tiramisu


Ziua de azi este specială ❤ și m-am gândit că savurarea unei prăjituri se potrivește foarte bine momentelor romantice. Așa că m-am hotărât să prepar un desert specific italian și anume tiramisu. Este o prăjitură delicioasă, rapidă și cu siguranță veți fi lăudate pentru această alegere.





Ingrediente:
400g pișcoturi
500g brânză mascarpone (la temperatura camerei)
500ml cafea  rece sau Coca - Cola
8 linguri zahăr
5 ouă
cacao
un pliculeț de cappuccino
vanilie sau rom sau lichior amaretto
un praf de sare




Mod de preparare:
Într-un bol se separă albușurile de gălbenușuri și se bat cu un praf de sare până devin spumoase și tari. Se adaugă 4 linguri de zahăr și se continuă acest proces până devin lucioase (ca la bezea).
Într-un alt bol se amestecă zahărul rămas cu gălbenușurile și esența de vanilie sau rom sau lichior amaretto (după preferință) .
Se amestecă până când devin cremoase și se adaugă brânza mascarpone.
Se mixează încet până ce totul se omogenizează perfect.
Folosind o spatulă se încorporează ușor albușurile în gălbenușurile bătute.
Se însiropează pe rând pișcoturile în cafea sau Coca - Cola timp de 3 secunde .
Într-o tavă se formează primul start al prăjiturii peste care se pune crema obținută. Se presară conținutul pliculețului de cappuccino și se formează al doilea strat de pișcoturi însiropate.
Din nou se întinde crema și se presară cacao deasupra. (Eu am ales să formez trei straturi de pișcoturi, pentru că tava era înaltă.)
Am îmbrăcat tava în folie alimentară și am lăsat prăjitura la frigider peste noapte, astfel încât aromele să se întrepătrundă foarte bine.




Poftă bună!

Să aveți o zi perfectă!
xo xo xo


6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Yummy! :) Sper sa incerci si tu reteta. Prajitura iese tare buna! xo

      Ștergere
  2. Chiar că yummy ♥ Arată tare bine. Sigur voi încerca şi eu, am mai făcut de multe ori prăjituri cu pişcoturi, dar nu tiramisu. Sigur va primi o şansă! Pupici!!


    http://beau-typhoon.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa-ti placa. Mie una imi sta gandul numai la ea. :) Te pup!

      Ștergere
  3. Desi nu sunt fan tiramisu, al tau arata delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt fana tiramisu. Este una din prajiturile mele preferate deoarece ador aromele de capuccino, caramel, cafea ( cu toate ca nu beau cafea).

      Ștergere