miercuri, 9 ianuarie 2013

Let's cook: Cheesecake

Bună, fetelor!

Astăzi vă invităm să mergem în bucătărie și să gătim o prăjitură delicioasă. Desertul de astăzi se numește Cheesecake sau Prăjitură cu brânză.

Ingrediente:
  • Pentru blat:
- 300 g biscuiți ( unii fărâmicioși)
- 150 g unt
  • Pentru aluat:
- 1 kg brânză dulce de vacă
- 250 g zahăr
- 3 linguri cu vârf făină
- 2 lingurițe coajă de lămâie rasă
- 2 lingurițe esență de vanilie
- 5 ouă

Mod de preparare:

Se pisează biscuiții. Se topește untul și se adaugă peste biscuiții pisați. Se poate adăuga și puțin zahăr, în funcție de cât de dulci sunt biscuiții. Se amestecă bine compoziția. Într-o tavă rotundă se pune hârtie de copt pe fundul acesteia, iar marginiile se ung cu unt. Tava se va tapeta folosind compoziția, presând-o cu degetele. În timp ce preparăm compoziția de brânză, blatul se ține la frigider. Pentru ca prăjitura să iasă bine, brânza trebuie să fie grasă și scursă de zer. Într-un vas se amestecă brânza, un sfert de kg de zahăr, făina, esența de vanilie și cele două lingurițe de coajă de lămâie. Se amestecă foarte bine ingredientele. Se adaugă pe rând cele cinci ouă (după adăugarea fiecărui ou se amestecă bine până când oul se incorporează în aluat). Consistența finală a aluatului este asemănătoare cu cea a unei smântâni. Se toarnă compoziția peste blat.
Înainte de a pune prăjitura la cuptor, acesta se încinge timp de 10 minute. Cheesecake-ul se coace timp de 50-60 minute la foc mediu. Când prăjitura este gata, aceasta se va desprinde ușor de marginea tăvii, iar la interior va 'tremura' puțin. Se lasă la răcit.
Pe deasupra prăjiturii se poate pune topping de fructe. Noi am ales să adăugăm dulceață de căpșune.



Yummy, yummy... este foarte delicioasă!
Enjoy it! xo xo xo

6 comentarii:

  1. Mmmm, ce bine arataaa!! Inainte de Craciun ma gandeam sa fac si eu, dar sper ca luna aceasta o sa o incerc, arata foarte yummy :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna! Singurul motiv pentru care nu am incercat decat o singura data sa fac cheesecake a fost blatul. Niicodata nu mi-a iesit, din cauza ca blanul mi se sfarama (era facut din aluat, conform unei retete). Daca stiam de varianta cu biscuiti sigur as fi facut-o foarte des, dar nu m-am mai interesat dupa marele esec si nu mi-a trecut prin cap aceasta varianta.Așa că vă mulțumesc și abia aștept să pun rețeta in practică (o să variez si cu putina ciocolata sau tot cu dulceata, conform indicatiilor voastre)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceasta a fost prima oara cand am incercat sa facem cheesecake si a iesit cu mult mai buna decat cea cumparata din cofetarie. Ti-o recomandam, este foarte delicioasa.

      Ștergere
  3. Arata minunat prajitura,mi s-a facut asa o pofta cand am vazut pozele.Si eu am renuntat la a mai incerca sa fac cheesecake din acelasi motiv ca si Aurora.O sa incerc reteta aceasta,sperrrr sa imi iasa pentru ca arata foarte bine .

    RăspundețiȘtergere